Kiedy warto skorzystać ze szkoleń kwalifikacji miękkich?

Kiedy warto skorzystać ze szkoleń kwalifikacji miękkich?

6 sierpnia, 2024 0 przez Redaktor Naczelny

Aby inwestycja w szkolenie i podnoszenie umiejętności pracowników była opłacalna, warto wybierać nie tylko szkolenia twarde, dotyczące określonego obszaru zagadnień branżowych lub stanowiskowych, lecz też kursy kwalifikacji miękkich. Ich zadaniem jest ogólny rozwój danej osoby. Skupiają się na indywidualnych cechach oraz umiejętnościach społecznych, np. na nauce lepszej organizacji czasu czy też komunikowania się ze współpracownikami. Zobacz, kto i kiedy powinien skorzystać ze szkoleń kwalifikacji miękkich.

Rola umiejętności miękkich

Nowoczesne przedsiębiorstwa kładą duży nacisk na to, aby na konkretnych stanowiskach znalazły się osoby nie tylko dysponujące niezbędną wiedzą lub umiejętnościami, ale też wykazujące się sprecyzowanym pakietem cech osobowości oraz perspektywami rozwoju. Postęp w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi sprawił, że zrozumiano, jak ważne jest, aby pracownik poza zdolnościami niezbędnymi do pracy na danym stanowisku, umiał również komunikować się z innymi osobami w firmie, dążył do rozwoju zawodowego, potrafił organizować swój czas i pracę, czy też wykazać się odpowiedzialnością za losy firmy bądź pracy, którą się zajmuje. To uniwersalne wartości, pożądane przez pracodawców niezależnie od branży, które wynikają z osobistych cech i umiejętności, a także przekładają się na życie prywatne danej osoby. Można je rozwijać lub kierunkować tak samo, jak umiejętności twarde. Szkolenia dopasowane do Twoich potrzeb może zorganizować SBM Centrum Szkolenia Ustawicznego. Pełną ofertę najdziesz na stronie: https://sbm-szkolenia.pl/.

Dla kogo przeznaczone są kursy kwalifikacji miękkich?

Na kursy tego rodzaju decydują się coraz większe grupy osób. W praktyce mogą być one przydatne dla każdego, lecz w szczególności warto je wybrać dla:

  • Kadry menedżerskiej, której zadaniem jest zarządzanie dużymi grupami osób i koordynacja ich pracy,
  • Zespołów, w których dochodzi do dynamicznych zmian personalnych lub występują częste konflikty ze względu na różnice osobowościowe bądź charakter, czy zmienne środowisko wykonywanej pracy,
  • Osób pracujących na stanowiskach, na których wymagana jest współpraca z różnymi działami w firmie,
  • Pracowników często występujących publicznie przed różnymi grupami odbiorców,
  • Freelancerów i osób pracujących zdalnie, które często muszą zajmować się wszystkimi kwestiami związanymi z prowadzeniem swojej działalności, nie tylko stricte technicznymi, dotyczącymi wykonywanych czynności zawodowych,
  • Handlowców,
  • Osób pracujących w instytucjach publicznych, fundacjach, organizacjach społecznych, których praca polega na częstym kontakcie z obsługiwanymi klientami/podopiecznymi,
  • Pracowników działających w branżach lub na stanowiskach stresogennych, gdzie konieczne jest zachowanie organizacji pracy i profesjonalizmu mimo pojawiających się emocji.